Przejdź do treści

Wykonujemy kompleksowe remonty silników benzynowych oraz Diesla. Remont silnika to ostateczność i nie każdemu się opłaci. W pospolitych samochodach tańszym rozwiązaniem będzie zakup używanego motoru bez osprzętu i wykonanie podmiany kadłuba silnika i wykorzystanie starego osprzętu. Silniki rzadko psują się aż tak poważnie aby konieczna była jego wymiana lub generalny remont. Jeżeli dojdzie już do zatarcia czy zerwania rozrządu jest to po części wina użytkownika pojazdu. Raczej w mniejszym stopniu należy obarczać winą producenta samochodu gdyż takie przypadki, chociaż opisywane, są raczej rzadkie. Rozrządy nieznanych firm również mogą okazać się wadliwe więc ważne jest aby dobierać dobre i sprawdzone zamienniki albo części oryginalne z ASO.

Najczęstszą przyczyną zatarcia jest niewymienianie oleju, przegrzanie silnika, utrata oleju lub płynu chłodzącego, a następnie jazda uszkodzonym pojazdem mimo świecących się kontrolek i przekroczonych wskazań. W silnikach wysokoprężnych z filtrem DPF dochodzi często do rozcieńczenia oleju silnikowego przez olej napędowy co prowadzi także do zatarcia silnika. Z tego powodu ważną czynnością jest okresowy przegląd. Przegląd taki wystarczy wykonywać samemu co kilka tysięcy kilometrów. Należy sprawdzać poziom oleju w silniku, czy go nie ubywa ani tym bardzie czy nie przybywa i rozejrzeć się czy nie ma wycieków. Każdy dziwny odgłos wydobywający się spod maski należy traktować poważnie. Może on pochodzić z zacierającego się łożyska paska rozrządu. Rozrząd potrafi się zerwać gdy nie wymienimy paska na czas, wymienimy sam pasek bez towarzyszących mu rolek i napinacza. Często przepuszczające olej, nieszczelne uszczelniacze kół pasowych rozrządu brudzą olejem pasek zębaty co w kolejności prowadzi to jego szybkiej degradacji. Jeżeli jest to stary samochód to jedynie opłacalna jest wymiana silnika na używany z udokumentowanym przebiegiem. Gdy posiadane auto jest większej wartości np. Porsche, BMW czy Mercedes wyższej klasy albo inne sportowe auto, nie da się tak po prostu kupić drugiego silnika. Pozostaje więc wykonanie kapitalnego remontu silnika. Usługa polega na tym, że wymontowujemy silnik i rozbieramy go, dosłownie, na części pierwsze. Układamy osobno tłoki, korbowody, pierścienie, panewki, wałki rozrządu, wał korbowy i wszystko to co się w takim silniku znajduje. Innymi słowy rozbieramy silnik na części pierwsze. Następnie każda z części jest poddawana inspekcji, głowica, blok, wałki rozrządu i wał korbowy przechodzą szlif. Wadliwe lub uszkodzone tłoki zostają wymienione na nowe. Gdy wszystko już jest przygotowane następuje ponowne złożenie silnika, śruby i nakrętki zostają dokręcone kluczem dynamometrycznym wg procedury dla danego silnika. Kwoty naprawy takiego silnika nie da się dokładnie oszacować gdyż nie wiadomo co należy wymienić, co uległo zatarciu, czy trzeba będzie wykonywać szlif ponadwymiarowy i wymienić wszystkie tłoki. Silnik i tak jest niezdatny do użytku więc decyzję o naprawianiu czy nienaprawianiu można podjąć po inspekcji uszkodzeń. Jeżeli jest to kilkuletnie Porsche to i tak taniej będzie wyremontować silnik niż zezłomować samochód.