Przejdź do treści

Posiadamy komplet maszyn i urządzeń do okresowych przeglądów ogumienia ale także do dokonywania bieżących napraw związanych z wulkanizacją lub naprawą felg, także aluminiowych. Piaskujemy i malujemy felgi stalowe i aluminiowe.

Wymiana opon
Jeżeli opony są już zużyte lub widać na nich bąble jest to sygnał, że oponę należy wymienić. Opony wymieniamy na taki sam model, o podobnym stopniu zużycia. Jeżeli uda się nabyć używaną oponę tego samego typu co aktualnie znajduje się w samochodzie na tej samej osi to jest to najekonomiczniejsze rozwiązanie. Koszt robocizny pozostanie bez zmian ale koszt opony będzie znacznie mniejszy.

Jeżeli nie uda się kupić identycznej opony to należy wymienić obie opony na danej osi na inne tego samego rodzaju. Nie wolno jeździć na dwóch różnych oponach na tej samej osi gdyż jest to niebezpieczne oraz grozi mandatem karnym.

Naprawa opon
Oponę naprawiamy jeżeli uszkodzenie jest niewielkie, zejdzie z niej powietrze na skutek przedziurawienia gwoździem, śrubą lub innym ostrym przedmiotem. Jest to najczęstsze uszkodzenie. W zależności od miejsca uszkodzenia możemy wykonać najtańsze kołkowanie opony z zewnątrz lub wykonamy wulkanizację od środka. Sposób naprawy ogumienia ustalimy po oględzinach.

Naprawa dętek
Niektóre maszyny, pojazdy, a nawet taczki posiadają dętki. Aby wykonać naprawę dętki należy zdjąć oponę. Sama wulkanizacja dętki nie jest bardziej skomplikowana niż zwykła wulkanizacja opony. Usługę taką wykonamy bez problemu.

Wyważanie kół
Po każdej naprawie ogumienia lub co 10-20 tysięcy kilometrów przebiegu należy wyważyć koła. Opony ulegają zużyciu i deformacjom, felgi mogą ulegać skrzywieniu od dziur na naszych drogach. Jeżeli czuć wibracje w kierownicy, przy pewnych prędkościach, oznaczać to może niewyważenie kół. Niewyważone koła wpływają na szybsze zużycie drążków kierowniczych, zwrotnic, sworzni i łożysk, a przede wszystkim na komfort jazdy.

Sprzedaż używanych i nowych opon
Oferujemy nowe i używane opony wszystkich marek. Na opony zakupione u nas, wraz z usługą, udzielamy gwarancję.

Obsługa czujników TPMS
Samochody wyprodukowane po 2014 roku, zgodnie z zaleceniami Unii Europejskiej, są wyposażone w czujniki TPMS (Tire Pressure Monitoring System). Informują one o spadku ciśnienia w kole o ¼ ciśnienia nominalnego, ustalonego przez producenta samochodu. Wartości te zapisane są w komputerze samochodu. Czujniki takie znajdują się albo w wentylu albo w feldze. Po „złapaniu gumy” może okazać się, że należy wskazania takich czujników zresetować, wyzerować, a w przypadku wymiany lub zamiany kół miejscami należy je zaprogramować przy pomocy komputera diagnostycznego. Wykonujemy pełną obsługę i programowanie czujników TPMS.